poniedziałek, 5 czerwca 2017

Wyzwanie Retro Teamu: / Retro Team Challenge: Monika Januszewska

Hej! Dzisiaj mam przyjemność zaproponować Wam temat kolejnego wyzwania Retro Teamu.
Jestem strasznym chomikiem, zbieram i przechowuję wszystko, co może zostać ponownie wykorzystane! Nieraz ciężko mi się rozstać z takimi znalezionymi (ocalonymi od wyrzucenia) przydasiami, bo są niepowtarzalne i nie można ich nigdzie kupić, tym bardziej więc są dla mnie cenne. 

Niech Was nie zdziwi zatem fakt, że recykling będzie tematem przewodnim. Zatem zachęcam Was bardzo gorąco do zajrzenia do zapomnianych szuflad i szaf w poszukiwaniu skarbów. A następnie do wykonania z nich fantastycznych projektów!

Hi! Today I have the pleasure to offer you the subject of another Retro Team challenge.
I'm a terrible hoarder. I collect and store everything that can be reused! I often find it difficult to break up with such findings (rescued from being throw away) , since they are unique and can not be bought anywhere, so they are more valuable to me.

Do not be surprised by the fact that recycling will be the main theme. So I encourage you very much to look into the forgotten drawers and cabinets in search of treasures. And then to make with them fantastic projects!




Zasady ogólne wyzwania:

1. Stwórz pracę spełniającą wytyczne wyzwania (poniżej) - publikując pracę opisz w jaki sposób je zinterpretowałaś/eś.

2. Na wyzwanie można zgłaszać wszelkiego rodzaju projekty rękodzielnicze, w dowolnym stylu.

3. Prace powinny być nowe, wcześniej niepublikowane. Na wyzwanie można zgłosić dowolną liczbę projektów (każdą publikując w oddzielnym poście u siebie na blogu). Projekty mogą być zgłoszone do dowolnej ilości innych wyzwań.

4. Zgłaszaną pracę opublikuj na swoim blogu lub stronie na Facebook'u z 'publicznym' ustawieniem widoczności. W opisie zawrzyj informacje o naszym wyzwaniu: banerek wyzwaniowy (na górze tej strony) i link wsteczny do tego posta.

5. Zgłoś pracę za pomocą inlinkz (na dole tego posta), podając linka do posta ze swoją pracą.

6. Zwyciężczynię / zwycięzcę ogłosimy w ciągu 7 dni po zakończeniu wyzwania. Osoba ta otrzyma nagrodę - niespodziankę: zestaw pobudzających kreatywność materiałów do tworzenia (wysyłka nagrody jest bezpłatna na terenie Europy).

7. Wyzwanie trwa od 6. do 18. czerwca.


***

General challenge rules:

1. Create a project according to the specific challenge guidelines (below) - in your post, explain how you interpreted them.

2. You can enter all kinds of craft projects, in any style.

3. The project entered should be new, previously unpublished. You can enter any number of projects into one challenge (by publishing each separately on your blog). The same project can be entered into any number of other challenges.

4. Publish the project on your blog or Facebook page (with a 'public' privacy setting). In the description, include: the challenge banner (above) and a link to this challenge post.

5. Enter your project with the inlinkz tool (atthe bottom of this post), inserting the link to the post with the project.

6. We will announce the winner within 7 days of the closing of the challenge. The person will receive surprise prize: a set of creativity-inducing craft supplies (shipping is free within Europe).

7. The challenge opens 6th and closes 18th June.


***

Wytyczne mojego wyzwania:

1. W swojej pracy wykorzystaj co najmniej trzy elementy z odzysku, mogą to być: opakowania, metki od ubrań, guziki, elementy popsutej biżuterii/zegarków, makulatura itp. Generalnie im więcej eko produktów, tym lepiej!

2. Wykonywana praca nie może być kartką.

3. Do wykonania projektu nie używaj kwiatów.

My challenge guidelines:

1. In your work use at least three recycled items, they can be: packaging, clothing tags, buttons, items of broken jewelry watches, waste paper, etc. Generally the more eco products, the better!

2. Your project can not be a card.

3. Do not use flowers to complete the project.




Bazą mojego projektu jest pudełko po dużych zapałkach. Oprócz pudełka wykorzystałam: metki od ubrań, stare guziki, metalowe serduszko znalezione na targu staroci, litery z gry Scrabble. Recykling na całego!

The base of my project is a box of big matches. In addition to the box I used: clothes tags, old buttons, metal heart found on the flea market, letters from the game Scrabble. Recycling all over!



Po pomalowaniu pudełka czarnym gesso oraz dodaniu tekstury za pomocą złotego embossingu, przystąpiłam do nakładania moich ukochanych wosków. Wykorzystałam woski z serii Antique Brilliance: Amethyst Magic i Mystic Turquoise oraz z serii Opal Magic: Turquoise Satin i Vintage Silk. Nie mogło oczywiście zabraknąć odcisków z foremek: monogramu i śrubek. Złotego blasku nadała Inka Gold.

After painting a box with black gesso and adding texture with golden embossing, I started to apply my beloved waxes. I used Antique Brilliance waxes: Amethyst Magic and Mystic Turquoise and Opal Magic series: Turquoise Satin and Vintage Silk. Of course, the prints from molds: monogram and screws could not be missing. Inka Gold gave the golden glow.




Teraz czas na mnie. Jak zobaczyłam wytyczne do wyzwania od razu wiedziałam co zrobię. Niedaleko mnie stała butelka po oleju lnianym, która czekała na swoją chwilę. Z koszyczka z rzeczami uratowanymi przed wyrzuceniem dobrałam jeszcze trochę drobiazgów. Stary sznurek koralików, plastikową siatkę ochronną, oczko od breloczka, małą żaróweczkę, śrubki i nakrętki.

Now it's time for me. As I saw the challenge guidelines I immediately knew what to do. Near me stood an empty linseed oil bottle, which waited for its moment. From the basket with the things saved from throwing out I got some more trivia. Old string of beads, plastic protective mesh, key ring, small bulb, screws and nuts.



Butelkę pomalowałam białym gesso renesansu. Po wyschnięciu skorzystałam z zestawu farb pentart - efekt patyny. Nałożyłam też  paste Crackle w kilku miejscach. Całość pobrudziłam tuszem distress.


I painted the bottle with white gesso from Renesans. After drying I used a set of Pentart paint - the effect of patina. I also put Crackle paste in several places. I stained the whole with Distress ink.



Na koniec uzupełniłam kompozycje o sznurek, napis i curly moss. Pamiętając o wytycznych powstrzymałam się przed użyciem kwiatków.


At the end I finished the composition with string, inscription and curly moss. Remembering the guidelines I refrained from using flowers.






A teraz pora na Was!
Over to you now!





8 komentarzy :

  1. Nie będzie łatwo powstrzymać się przed użyciem kwiatków - moją pierwszą myślą było: a stemplowane mogą być? ;))))
    Oczywiście domyślam się, że nie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę, że stemplowane możemy uznać za dopuszczalne :) Pod warunkiem, że wycinane ręcznie, a nie wykrojnikami ;-) Coby za łatwo nie było :-)

      Usuń
  2. Szaleństwo! Praca bez kwiatków to będzie wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dagmara, jak wyzwanie to wyzwanie :) Spróbujesz swoich sił? :)

      Usuń
  3. piękne prace, a butelka jak wyjęta z dna morza (NIESAMOWITA) gratuluję pomysłów i talentów

    OdpowiedzUsuń